A Civil Hírháló hírei

________Címe:Az emberek a civil szervezetekben bíznak leginkább
______Forrás:Civil Ház - Eger
__Beérkezett:03/14/2001
_______Megye:Heves
______Típusa:hír
______Témája:
_Tárgyszavak:környezetvédelem, civil szervezetek helyzete, kutatás, Edelman Public Relation Worldwide, Strategy One

(Civil Ház - Eger) Az emberek a civil szervezetekben bíznak leginkább
A közvélemény számára a civil szervezetek válnak a legjobb márkanévvé, mint például a Greenpeace és az Amnesty International. Ezekben sokkal inkább megbíznak, mint a legismertebb globális cégekben; a kormányokban vagy a globális médiában. Ez derült ki abból a kutatásból, amelyet a Strategy One, az Edelman Public Relations Worldwide egyik egysége végzett 2000 végén, egy évvel a Világkereskedelmi Szervezet (WTO) nagy tüntetésekkel kísért találkozója után.
A megkérdezettek csaknem kétszer nagyobb mértékben bíztak meg a civil szervezetekben, mint a kormányokban, a sajttóban vagy a vállalatokban. A kérdezettek jóval több, mint fele szerint a civil szervezetek olyan értékeket képviseltek, amelyekben ők is hisznek.
A civil szervezeteket – a sajtóval és a vállalatokkal összehasonlítva – hitelesebb információforrásnak ítélik meg a megkérdezettek az alábbi témakörökben: munkaügy, emberi jogok, genetikailag módosított élelmiszerek, valamint környezetvédelmi és egészségügyi kérdések. Legalább kétszer annyian fordulnak hozzájuk információért.
A civil szervezetek azért elfogadottabbak, mert egyre hatékonyabban használják a róluk kialakult képet (image-et), főként a sajtóban és az interneten. Egyszerű és tömören tárgyalható témák kapcsán közvetlenül a fogyasztókhoz szólnak és az érzelmekre hatnak. A megkérdezettek 64 %-a úgy látja, hogy megnőtt a civil szervezetek jelentősége.
Bővebb információ kapható az Edelman Public Relation honlapján: www.edelman.com
/Tetra Pack Környezetvédelmi Hírlevél/

Előző hír
Az adatállomány névjegye
Következő hír