Soros Alapítvány Évkönyv 2000
Nyomtatóbarát változat

<<Tartalom
<<Előző fejezet
BB (Business Basics) Vállalkozásfejlesztő Alapítvány

1023 Budapest, Bolyai utca 14.
tel./fax: 315-0937; 315-1975,
e-mail: bbf@bf.hu
http://www.bbf.hu

10 000 000 Ft

A BB Alapítvány kis- és középvállalkozások fejlesztésére jött létre 1990-ben.

Az Alapítvány alapvető célja, hogy általános és egyedi üzleti tanácsadást nyújtson, valamint szakirányú tréningprogramokat tartson a Magyarországon működő kis- és középvállalkozók számára.

A BB Alapítvány célja nemcsak az, hogy a vállalkozókat tanulni és tanácsot kérni tanítsa meg, hanem az is, hogy olyan szervezeteket támogasson, amelyek a megváltozott gazdasági feltételek között vállalkozóként kell hogy viselkedjenek a nonprofit szektorban. Ez az a fajta támogatás, amelynek révén a BB Alapítvány hozzájárulhat az erős civil társadalom megteremtéséhez.

2000-ben a BB Alapítvány 10 millió Ft Soros Alapítványtól származó támogatásból, 22 millió Ft egyéb támogatásból és saját bevételből gazdálkodott. Emellett, természetbeni juttatásként, a BB Alapítvány a Soros Alapítvány irodahelyiségeiben működik.


1. TANÁCSADÁS

3 450 000 Ft

Rövid- és hosszú távú tanácsadás, amely az ügyfélnél és a BB Alapítvány irodájában zajlik, segítséget nyújtva a vállalkozóknak a pénzügyi, marketing-, stratégiai és üzleti tervezés, exportlehetőségek, cégvezetéssel kapcsolatos kérdések, valamint a növekedés, illetve szervezetfejlesztés területén.

2000 folyamán a BB Alapítvány 59 tanácsadást tartott, melyből 34 a Növekedésmenedzsment programjának folyománya, a többi pedig hosszú távú szaktanácsadás volt. A tanácsadásra fordított teljes összeg 10,4 millió Ft.


2. ÜZLETI SZEMINÁRIUMOK

4 860 000 Ft

A BB Vállalkozásfejlesztő Alapítvány egyik legjelentősebb tevékenysége vállalkozói tréningek szervezése országszerte. A BB Alapítvány 2000 során többféle tréninget tartott:

Vállalkozáson belüli tréninget a cég alkalmazottainak (pl. csapatépítő, stratégiai tervezés) – ezeket a tréningeket az adott cég igényeinek megfelelően alakította ki, illetve nyílt, bármely vállalkozó és intézmény által elérhető tréningek, például:


 Növekedésmenedzsment

Az 1996 óta sikeresen bonyolított program 2000-ben a már továbbfejlesztett Növekedésmenedzsment II. programot is tartalmazta, mely az I. programhoz hasonlóan sikeresnek bizonyult.

A Növekedésmenedzsment I. program két részből áll:

Bentlakásos tréning
A háromnapos képzés intenzív, sok gyakorlattal tarkítva. A képzés célja kettős: egyrészt felhívni a vállalkozók figyelmét növekedésük lehetséges buktatóira, másrészt pedig összeállítani egy olyan listát, amely az egyes cégek egyéni problémáit, illetve a közeljövő feladatait és lehetőségeit tartalmazza. A tréning öt blokkból áll: személyes és kommunikációs készségfejlesztés; menedzsment és irányítás -hogyan bánjunk az emberekkel; marketing és prezentáció; és humánerőforrás-menedzsment.

Egyéni tanácsadás
A tréning során elkészített lista és a tréningen tanultak alapján a vállalkozók a következő héten elkészítik saját növekedési akciótervüket, amelyet egy félnapos egyéni konzultáció során a BB Alapítvány szaktanácsadói segítségével véglegesítenek, és amellyel saját cégüket könnyebben át tudják segíteni a növekedés nehézségein.

Mindezek alapján döntenek a vállalkozók arról, hogy milyen tréning-, illetve tanácsadási igényeik vannak/lehetnek a jövőben, amelyek során a BB Alapítvánnyal hosszú távú kapcsolatot építhetnek ki.

A Növekedésmenedzsment II. vezetői készségfejlesztő program.

A kétnapos bentlakásos tréningen a vállalkozásvezetők saját kommunikációs stílusukkal, a konfliktuskezeléssel, tárgyalástechnikával, szervezeti formákkal és a stratégiai tervezéssel ismerkedhetnek meg, illetve alakíthatják ezeket saját cégükre szabva.

2000-ben 55 vállalkozó vett részt a programban, ami ennél lényegesen több embert jelent, hiszen a további fejlesztési tanácsadások, illetve tréningek az egész cég életét érintik, ahol esetenként 15-50 alkalmazott dolgozik.

 Iskolamenedzsment
A pedagógus-továbbképzési Módszertani és Információs Központtal együttműködve 2000 második felében indult, és a résztvevők körében igen jó visszhangra talált az iskolavezetőknek szóló és a jövőben továbbfejlesztendő Iskolamenedzsment program (Vezetői készségfejlesztő tréning), melyet az Oktatási Minisztérium akkreditált képzésként már elfogadott. A háromnapos bentlakásos tréning felépítésében a növekedésmendzsment programra épít.
A BB Alapítvány tréningjein 2000-ben 164 vállalkozó vett részt, és költsége 13,4 millió forint volt.


3. INFORMÁCIÓS KÖZPONT VÁLLALKOZÓKNAK

1 690 000 Ft

Rövid tanácsadások során a BB Alapítvány tájékoztatást nyújt a magyar vállalkozók számára elérhető bankhitelekről, bel- és külföldi szervezetek hitelpályázati lehetőségeiről. Nyomtatott és elektronikus cégkatalógusaink segítségével lehetséges üzleti partnereket keresünk ügyfeleink számára.

Bankhitelekről, a BB Alapítvány 2000-ben 114 ügyfélnek adott bővebb felvilágosítást. A fenti szolgáltatásokra összesen 2,8 millió Ft-ot költött.


4. ÚJ TEVÉKENYSÉGEK

A BB Alapítvány három régióbeli ország – Csehország, Szlovákia és Horvátország – nonprofit szervezeteivel közösen megalakította a Central European Business Women Academyt (CEBWA), a Középeurópai Vállalkozó Nők Hálózatát, mely regionális hálózatként működik, elsősorban információval segítve a vállalkozó nőket. Az első, bemutatkozó CEBWA konferenciát 1999 júniusában a BB Alapítvány szervezte. A második regionális találkozóra 2000 májusában került sor Szlovákiában, ahol az év legfontosabb feladataként a közép-európai adatbázis és weboldal kialakítását jelölték meg.

A vállalkozók jobb, szélesebb körű kiszolgálása érdekében a BB Alapítvány 1998-ban hozzálátott egy új forgóeszközhitel konstrukció kidolgozásához a hitelhez eddig nem jutott mikro- és kisvállalkozások számára.

A jövőben beindítandó új projektekkel – mint pl. Nonprofit hitelprogram kialakítása, Növekedésmenedzsment program frissítése -kapcsolatos kutatásokra, fejlesztésekre 2000-ben közel 9,5 millió Ft-ot fordított a BB Alapítvány.
Következő fejezet >>
Tartalom>>