Soros Alapítvány Évkönyv 1998
Nyomtatóbarát változat

<<Tartalom
<<Előző fejezet
Business Basics (BB) Válalkozásfejlesztő Alapítvány

1126 Budapest, Böszörményi út 8. I/2.
Tel./fax: 201-4601; 356-2357
e-mail: bbf@bbbf.hu

9 000 000 Ft

A BB Alapítvány kis- és középvállalkozások fejlesztésére jött létre 1990-ben.
Az Alapítvány alapvető célja, hogy általános és egyedi üzleti tanácsadást nyújtson, valamint szakirányú tréningprogramokat tartson a Magyarországon müködő kis- és közzépvállalkozók számára, felhasználva szakemberei tapasztalatait és nemzetközi kapcsolatait. A BB Alapítvány célja nemcsak az, hogy a vállalkozókat tanulni és tanácsot kérni tanítsa meg, hanem az is, ogy olyan szervezeteket támogasson, akik a megváltozott gazdasági feltételek között vállalkozóként kell, hogy viselkedjenek a nonprofit szektorban. Ez az a fajta támogatás, amelynek révén a BB Alapítvány hozzájárulhat az erős civil társadalom megteremtéséhez.
1998-ban a BB Alapítvány 9 millió Ft támogatásból gazdálkodott, és 15 millió Ft bevétele vot. (Ez a bevétel ,,matching fund " -ként került a BB Alapítvány költségvetésébe, lehetővé téve a Soros Alapítvány támogatásának még szélesebb körű felhasználását.)

1. TANÁCSADÁS

10 700 000 Ft

Rövid és hosszú távú tanácsadás, amely az ügyfélnél és a BB Alapítvány irodájában zajlik, segítséget nyújtva a vállalkozóknak pénzügyi, marketing-, stratégiai és üzleti tervezés, exportlehetőségek, cégvezetéssel kapcsolatos kérdések, valamint a növekedés, illetve szervezetfejlesztés területeken.

1998 folyamán a BB Alapítvány 71 tanácsadást tartott, melyből 34 a Növekedés menedzsment programjának folyománya, a többi pedig hosszú távú szaktanácsadás volt. A tanácsadásra fordított ősz-szeg 10,7 millió Ft volt.

2. ÜZLETI SZEMINÁRIUMOK

14 000 000 Ft

(Növekedés menedzsment programmal együtt)

A BB Vállalkozásfejlesztő Alapítvány egyik legjelentősebb tevékenysége vállalkozói tréningek szervezése országszerte. A BB Alapítvány 1998 során kétféle tréninget tartott:

vállalkozáson belüli tréninget a cég alkalmazottainak (pl.: csapatépítő, stratégiai tervezés) - ezek a tréningek az adott cég igényeinek megfelelően lettek kialakítva, illetve nyílt, bármely vállalkozó által elérhető tréningek, például:
* Hogyan vegyünk részt vásárokon, kiállításokon?
* Növekedés menedzsment
* A sikeres prezentáció titka
* Kommunikációs tréning
A BB Alapítvány tréningjein 1998-ban 306 vállalkozó vett részt. Az Alapítvány képzésre és tréningfejlesztésre az év során 14 millió Ft-ot költött.

3. . NÖVEKEDÉS MENEDZSMENT PROGRAM

A program két részből áll:

Bentlakásos tréning
A háromnapos képzés intenzív, sok gyakorlattal tarkítva. A képzés célja kettős: egyrészt felhívni a vállalkozók figyelmét növekedésük lehetséges buktatóira, másrészt pedig összeállítani egy olyan listát, amely az egyes cégek egyéni problémáit, illetve a közeljövő feladatait és lehetőségeit tartalmazza. A tréning öt blokkból áll: személyes és kommunikációs készségfejlesztés; menedzsment és irányítás -hogyan bánjunk az emberekkel; marketing és prezentáció; pénzügyi források és humánerőforrás-menedzsment.

Egyéni tanácsadás
A tréning során elkészített lista és a tréningen tanultak alapján a vállalkozók a következő héten elkészítik saját növekedési akciótervüket, amelyet egy félnapos egyéni konzultáció során a BB Alapítvány szaktanácsadói segítségével véglegesítenek, és amelynek alapján saját cégüket könnyebben át tudják segíteni növekedési nehézségeiken.
Mindezek alapján döntenek a vállalkozók arról, hogy milyen tréning-, illetve tanácsadási igényeik vannak/lehetnek a jövőben, amelyek során a BB Alapítvánnyal hosszú távú kapcsolatot építhetnek ki.
1998-ban 57 vállalkozó vett részt a programban, ami ennél lényegesen több embert jelent, hiszen a további fejlesztési tanácsadások, illetve tréningek az egész cég életét érintik, ahol esetenként 15-50 alkalmazott dolgozik.

4. INFORMÁCIÓS KÖZPONT VÁLLALKOZÓKNAK

400 000 Ft

A tanácsadások során a BB Alapítvány tájékoztatást nyújt a magyar vállalkozók számára elérhető bankhitelekről, valamint más bel- és külföldi szervezetek hitelpályázati lehetőségeiről.

Bankhitelekről az Alapítvány 1998-ban 110 ügyfélnek adott bővebb felvilágosítást.

1998-ban az Alapítvány szolgáltatásokra összesen 4 millió Ft-ot költött, amelyben az iroda fenntartása nem szerepel. Az iroda bérleti díja és a működés finanszírozása 4,3 millió Ft-ba került.

5. ÚJTEVÉKEJVySÉGEK, TERVEK

1 000 000 Ft

Az 1998/99-es év a női vállalkozók éve a BB Alapítványnál. Ezért támogatta a „Women '98" - nők az üzleti életben, Nők a középpontban című rendezvényt tréninggel, tanácsadással és kiállítási hely biztosításával is.

A BB Alapítvány három szomszédos ország - Csehország, Szlovákia és Horvátország - vállalkozásfejlesztő alapítványaival közösen megalakította a Central European Academy of Business Women-t (CEABW), mely regionális hálózatként fog működni, elsősorban információval segítve a vállalkozókat. Az első, bemutatkozó CEABW konferencia várhatóan 1999 júniusában kerül megrendezésre.

A vállalkozók jobb, szélesebb körű kiszolgálásának érdekében a BB Alapítvány 1998-ban elkezdett egy új forgóeszköz-hitel konstrukción dolgozni.
A projekttel kapcsolatos kutatásokra, fejlesztésekre 1998-ban közel l millió Ft-ot fordított az Alapítvány.

6. SZERVEZETFEJLESZTÉS

Egy innovatív szemléletű, fiatalokból álló, ambiciózus tanácsadói csapat sorakozott fel 1998-ban a BB Alapítvány mögött. Képzettek, vállalati gyakorlattal és hazai helyismerettel egyaránt rendelkeznek, és kihívást jelent számukra ez a munka.

A kapott pénzügyi támogatások mellett a BB Alapítvány legfontosabb erőforrása ez a nyitott szemléletű és egységes látásmódú szakembergárda, amelynek léte legalább annyira új jelenség Magyarországon, mint a BB Alapítvány Növekedés menedzsment programja.
Következő fejezet >>
Tartalom>>