Soros Alapítvány Évkönyv 1998
Nyomtatóbarát változat

<<Tartalom
<<Előző fejezet
Kritikai gondolkodás fejlesztése program (Reading and Writing fór Critical Thinking)

11 000 000 Ft

A tankönyvek, tananyagok rendszerváltás utáni tartalmi megújulását sajnos csak lassan követi a tanítás módszertanának változása. Az iskolarendszer alapvetően továbbra is a tények, az elméleti tudás, az ismeretek megtanulását, memorizálását helyezi a középpontba, és nem készíti fel a diákokat az információk elemzésére, a helyes kérdésfelvetésre, az álláspontok megvitatására. Az 1998-ban elindult nemzetközi program célja ezért az általános és középiskolai diákok önálló és elemző ismeretszerzését és gondolkodását elősegítő oktatási módszerek megismertetése a tanárképzésben és a magyar közoktatási rendszerben. 1998-ban a programot kidolgozó Nemzetközi Olvasás Társaság (International Reading Association) önkéntesei ismertették meg a magyar résztvevőkkel a program módszertanát, akik a második és harmadik évben, a megismert módszertan alapján, régiójukban helyi tanártovábbképzéseket fognak vezetni.

1 260 000 Ft

A programban való részvételre 17 pályázat érkezett, melyből 7 nyert el támogatást

Támogatott pályázatok

Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola
Neveléstudományi Tanszék, Debrecen
180 000 Ft
Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskola, Győr
180 000 Ft
Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola Történelemtudományi Tanszék, Eger
180 000 Ft
Janus Pannonius Tudományegyetem, Pécs
180 000 Ft
Juhász Gyula Tanárképző Főiskola, Szeged
180 000 Ft
ELTE TFK Magyar Nyelvtudományi Tanszék, Budapest
180 000 Ft
Budapesti Tanítóképző Főiskola, Budapest
180 000 Ft

8 840 000 Ft

A program keretében megrendezésre került tanártovábbképzéseket és a képzések közötti regionális konzultációkat az Alapítvány egy működő programrész keretében finanszírozta.

900 000 Ft

A program keretében az Alapítvány együttműködött a Magyar Olvasás Társasággal (Budapest), amely közreműködik a program szakmai irányításában és megvalósításában.
Következő fejezet >>
Tartalom>>