Tanház program
Nyomtatóbarát változat

Innovatív pedagógiai módszerek a roma gyerekek nevelésében, oktatásában
A program kifejlesztőjeKépviselő
Pályaorientációs AlapítványVáradi Gábor
Ózd 3600 48-as út 3.Ózd 3600 Mosonyi Mihály u. 15.
T: 48/572-172 F: 48/572-173T: 48/470-125 F:
varadi@iport.hu
sorköz
A program
Az érintett korosztály:
általános iskola
Tárgyszavak:
cigány; roma; képességfejlesztés; Tanoda

Kidolgozott taneszköz, tankönyv leírása:
Sajnos kidolgozott program, ill. tankönyv leírása a mai napig nincs. Talán ennek a hiányát annak tudom elkönyvelni, hogy gyakran változott a tanári összetétel, a másik ok pedig a pénz hiánya.
Kidolgozott képzés:
Kidolgozott képzés sajnos nincs. De az is lehet, hogy nem is vezetett volna eredményességre, hisz a Tanodába járó gyerekek tudásszintje alacsony. Azon dolgoztunk főleg, hogy tanuljanak meg helyesen olvasni-írni-számolni. Szerintem Ózdon nem elsőszámú feladat az, hogy élmény legyen az iskolába járás,.
Egyéb információk:
Helyi szinten elég sok információt adott az alapítvány a programokról. Sajnos az a tapasztalatom, hogy a kötelező feladatoknak nincs nagy sikere. Nagyon oda kell figyelni a jövőben arra, hogy hogyan lehet a tanulókkal a tanulást megszerettetni, ill. önállóan tanulni és gondolkozni, és hogy igyekezzenek tudásukat fejleszteni.
A meghiúsulás elsősorban a pénz hiányából fakad, ill. a szegénységből, az igényesség és az értékrend hiányából. Egy Tanodától többet várnak el a szülők, a gyerekek és a pedagógusok. Legyen normális étkezés, játékok, stb. A tanároknak elegendő fizetés, hisz a tanodai foglalkozások délutánonként vannak, és ezt az áldozatot meg kell jól fizetni. Nem igazán fontos ez az Oktatási Minisztériumnak sem.


Tanház program