Korosztály | Program | Pályázó neve | |
| általános iskola |
| |
| |
| főiskola, egyetem |
| |
| |
| óvoda |
| |
| 3-4 éves roma gyerekekkel alternatív óvodai foglalkozások, melyek sikeresebbé teszi a későbbi integrált óvodai nevelésben való részvételüket. | Napköziotthonos Óvoda, Kunszentmiklós | |
| 6-7 éves roma gyerekek iskolai életre való felkészítése, részképesség zavarral küzdő roma tanulók fejlesztő foglalkozásainak szervezése. | Gróf Széchenyi István Általános Iskola | |
| A cigány gyermekek felzárkóztatása, iskolai előkészítése a helyi óvodai programon belül. Cigány folklór ápolása. | Napköziotthonos Óvoda, Szirák | |
| A cigány származású gyerekek sikeres iskolakezdésének elősegítése. | Napsugár Óvoda, Tiszadob | |
| A cigánygyermekek individuális nevelése integrált helyi nevelési program alapján | Vasgyári Óvoda | |
| A cigánygyermekekkel és szüleikkel kapcsolatos együttműködés újszerű módszerei az eddigi tapasztalatok és eredmények figyelembevételével | Őzike Óvoda | |
| A felzárkóztatás és az egyéni bánásmód alkalmazásával harmonikus szocializáció biztosítása. | Dohánysori Óvoda | |
| A gyakorlatban bevált, eredményes pedagógiai módszerek bemutatása mellett új elvárások, projektek kidolgozása, fejlesztő program elkészítése. | Pósa utcai Óvoda | |
| A gyerekek együttnevelésének biztosítása, a néphagyomány ápolása, a nevelés feltételeinek javítása, a gyerekek sokoldalú, együttműködésen alapuló fejlesztése. | Gárdonyi Géza Általános Iskola, Napköziotthonos Óvoda | |
| A hátrányos megkülönböztetés, a majdani iskolai kudarcok elkerülése, kortól, nemtől, nemzetiségtől függetlenül | Kurucz Utcai Óvoda | |
| A József Attila úti óvoda multikulturális programja | Egyesített Óvodai Intézmények | |
| A körzetben élő valamennyi roma gyermek óvodába kerülése, ahol személyiségüknek megfelelő differenciált bánásmódban részesülnek. | Vasgyári Óvoda | |
| A Lépésről-lépésre program modellintézmény szintű bemutatása az intézményben dolgozó mentor óvónők közreműködésével. | Általános Művelődési Központ Kikelet Óvoda | |
| A roma gyerekek anyanyelvi és vizuális fejlesztése, óvodai és iskolai sikereségének elősegítése és megalapozása. | Apáczai Csere János Általános Iskola és Óvoda, Ózd | |
| A roma gyerekek egyéni fejlesztése az óvodai közösségen belül | Napköziotthonos Óvoda, Mátraverebély | |
| A roma gyerekek iskolai sikertelenségének csökkentésére kidolgozott program. A roma gyerekek szüleivel való kiemelt foglalkozás | Napsugár Óvoda, Tiszadob | |
| A roma gyerekek művészeti fejlesztése, tehetségének kibontakoztatása, egyéni képességeinek erősítése | Dőry Ferenc Körzeti Általános Iskola és Óvoda | |
| A roma gyermekek beilleszkedésének segítése a többségi társadalomba. | Napköziotthonos Óvoda, Karancslapujtő | |
| A roma gyermekek érzelmi, értelmi nevelésének elősegítése az óvodai nevelés keretében az egyéni képességeik figyelembe vételével | Napköziotthonos Óvoda, Mátraverebély | |
| A roma gyermekek felzárkóztatása az óvodai nevelő-oktató munkában | Apáczai Csere János Általános Iskola és Óvoda, Ózd | |
| A roma gyermekek harmonikus, sokoldalú fejlődésének elősegítése a szülők együttműködésének megnyerésével. | Borsodbóta, Napköziotthonos Óvoda | |
| A roma gyermekek iskolai sikerességének megalapozása. | Béke Utcai Központi Óvoda | |
| A roma kisebbséghez tartozó gyermekek iskolai életmódra való felkészítése. | Kertvárosi Óvoda | |
| A roma óvodáskorúak óvodáztatási helyzete, az óvodáztatás növekedési lehetőségei. | Delphoi Consulting | |
| Az AYRES terápia, a SINDELAR program. | Hajnal utcai Óvoda | |