Tárgyszó | Program | Kifejlesztő | |
| állampolgári esettanulmány |
| |
| |
| bábozás |
| |
| |
| beás nyelvkönyv |
| |
| |
| cigány |
| |
| 3-4 éves roma gyerekekkel alternatív óvodai foglalkozások, melyek sikeresebbé teszi a későbbi integrált óvodai nevelésben való részvételüket. | Napköziotthonos Óvoda, Kunszentmiklós | |
| 6-7 éves roma gyerekek iskolai életre való felkészítése, részképesség zavarral küzdő roma tanulók fejlesztő foglalkozásainak szervezése. | Gróf Széchenyi István Általános Iskola | |
| 6-7 éves, óvodába nem járó roma tanulók iskolaelőkészítő csoportjának megszervezése, indítása. | Arany János Általános Iskola és Szakiskola | |
| A cigány gyermekek felzárkóztatása, iskolai előkészítése a helyi óvodai programon belül. Cigány folklór ápolása. | Napköziotthonos Óvoda, Szirák | |
| A cigány származású gyerekek sikeres iskolakezdésének elősegítése. | Napsugár Óvoda, Tiszadob | |
| A cigány tanulók tanítási órákra való felkészüléséhez nevelői segítség biztosítása, illetve továbbhaladásukhoz szükséges alapkészségek megerősítése. | Újszentmargita, Általános Iskola és Napköziotthonos Óvoda | |
| A cigánygyermekek individuális nevelése integrált helyi nevelési program alapján | Vasgyári Óvoda | |
| A cigánygyermekekkel és szüleikkel kapcsolatos együttműködés újszerű módszerei az eddigi tapasztalatok és eredmények figyelembevételével | Őzike Óvoda | |
| A gyerekek együttnevelésének biztosítása, a néphagyomány ápolása, a nevelés feltételeinek javítása, a gyerekek sokoldalú, együttműködésen alapuló fejlesztése. | Gárdonyi Géza Általános Iskola, Napköziotthonos Óvoda | |
| A József Attila úti óvoda multikulturális programja | Egyesített Óvodai Intézmények | |
| A körzetben élő valamennyi roma gyermek óvodába kerülése, ahol személyiségüknek megfelelő differenciált bánásmódban részesülnek. | Vasgyári Óvoda | |
| A kreativitás fejlesztésének lehetőségei és gyakorlata a cigány gyermekek nevelésében | Pécsi Utcai Általános Iskola | |
| A Lépésről lépésre iskolai program eszköz- és berendezés szükségleteinek biztosítása az új belépő osztályokhoz | Kuti István Általános Iskola | |
| A NAT informatikai műveltségterülete követelményeinek teljesítéséhez szükséges tárgyi feltételek biztosítása, informatikai továbbképzés. | Általános Iskola és Napköziotthonos Óvoda, Makkoshotyka | |
| A roma gyerekek anyanyelvi és vizuális fejlesztése, óvodai és iskolai sikereségének elősegítése és megalapozása. | Apáczai Csere János Általános Iskola és Óvoda, Ózd | |
| A roma gyerekek beilleszkedését, sikeres tanulását elősegítő 1-2. osztályra, iskolaotthonos formában készült program | Fogarasi János Általános Iskola | |
| A roma gyerekek egyéni fejlesztése az óvodai közösségen belül | Napköziotthonos Óvoda, Mátraverebély | |
| A roma gyerekek iskolai eredménytelenségének kompenzálása, a tehetségek fejlesztése. | Általános Művelődési Központ, Nagydobsza | |
| A roma gyerekek iskolai sikertelenségének csökkentésére kidolgozott program. A roma gyerekek szüleivel való kiemelt foglalkozás | Napsugár Óvoda, Tiszadob | |
| A roma gyerekek művészeti fejlesztése, tehetségének kibontakoztatása, egyéni képességeinek erősítése | Dőry Ferenc Körzeti Általános Iskola és Óvoda | |
| A roma gyerekek nyelvi, tanulási hátrányainak leküzdése logopédiai és Sindelar-program segítségével | Fráter György Általános Iskola | |
| A roma gyermekek beilleszkedésének segítése a többségi társadalomba. | Napköziotthonos Óvoda, Karancslapujtő | |
| A roma gyermekek érzelmi, értelmi nevelésének elősegítése az óvodai nevelés keretében az egyéni képességeik figyelembe vételével | Napköziotthonos Óvoda, Mátraverebély | |